KSÜ Logo

KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

2023-2024 Eğitim- Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Akademik Not Ortalamasına Göre Yatay Geçiş Başvuru Duyurusu-27.02.2024

2023-2024 Eğitim- Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Akademik Not Ortalamasına Göre Yatay Geçiş Başvuru Duyurusu

 

Akademik Genel Not Ortalaması (AGNO) kapsamında Üniversitemize yatay geçiş yapacak öğrenciler ile ilgili gerekli belgeler, müracaat ve değerlendirme takvimi aşağıda belirtilmiş olup başvurular belirtilen adres üzerinden ONLİNE olarak yapılacaktır. Eksik belge ve beyana uygun olmayan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

 


2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı

Akademik Not Ortalamasına Göre Yatay Geçiş Başvuru ve Değerlendirme Takvimi

Başvuru Tarihleri

Değerlendirme Tarihleri

Sonuç İlan Tarihi

Kesin Kayıt Tarihi

Yedek Kayıt Tarihi*

2.Yedek Kayıt Tarihi*

Başlangıç

Bitiş

Başlangıç

Bitiş

Başlangıç*

Bitiş*

Başlangıç*

Bitiş*

Başlangıç*

Bitiş*

05.02.2024 09:00

09.02.2024

16:00

12.02.2024

16.02.2024

19.02.2024

20.02.2024

21.02.2024

22.02.2024

23.02.2024

  26.02.2024

    27.02.2024





1. YATAY GEÇİŞ ŞARTLARI VE KOŞULLARI:


1- Önlisans ve lisans diploma programlarının hazırlık sınıfına; önlisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.


2- Kurum içi ve kurum dışı yatay geçiş müracaatlarında, öğrencinin ayrılacağı programdaki tüm derslerini (ayrıldığı yarıyıl dahil) başarı ile geçmiş ve genel not ortalamasının 4’lük sistemde en az 2.30, 100’lük sistemde en az 60 olması gerekir. Başvurular programın puan türünde yükseköğretime kayıt olduğu yıldaki ÖSYS/YKS puanının %40'ı dâhil edilerek hesaplanır ve Senato tarafından belirlenen kontenjana göre geçiş sağlanır.


3- Disiplin cezası alanlar yatay geçiş müracaatı yapamazlar.


4- Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.


5- Yüzlük sisteme göre elde edilen başarı notlarının dönüştürülmesinde, Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından belirlenen dönüştürme tabloları kullanılır.


6- Aynı yükseköğretim kurumunda aynı diploma programlarında I. öğretimden II. öğretime kontenjan sınırlaması olmaksızın yatay geçiş yapılabilir. Ancak, II. öğretim diploma programına geçiş yapan öğrenciler II. öğretim ücreti öderler.


7- Yükseköğretim kurumlarında II. öğretimden sadece II. öğretim diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir. Ancak, II. öğretim diploma programlarından başarı bakımından bulunduğu sınıfın ilk % 10’na girerek bir üst sınıfa geçen öğrenciler I. öğretim diploma programlarına kontenjan dahilinde yatay geçiş yapabilirler.


8- Açık veya uzaktan öğretimden diğer açık veya uzaktan öğretim diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir. Açık ve uzaktan öğretimden örgün öğretim programlarına geçiş yapılabilmesi için, öğrencinin öğrenim görmekte olduğu programdaki genel not ortalamasının 100 üzerinden 80 veya üzeri olması veya kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği üniversitenin diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir. Yatay geçiş müracaatlarında, öğrencinin ayrılacağı programdaki tüm derslerini (ayrıldığı yarıyıl dahil) başarı ile geçmiş olması gerekir. Başvurular programın puan türünde yükseköğretime kayıt olduğu yıldaki ÖSYS/YKS puanının %40'ı dâhil edilerek hesaplanır ve Senato tarafından belirlenen kontenjana göre geçiş sağlanır. 


9- Birinci veya ikinci öğretim diploma programlarından açık veya uzaktan eğitim veren diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir.


10- Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulları’nın İlgili komisyonlarınca, öğrencinin daha önceki dönemlerde aldığı ve başarılı olduğu derslerden eşdeğer kabul edilen derslerin intibakı yapılır. İntibakı yapılmayan tüm dersler öğrenci tarafından alınır. 



2. Akademik Genel Not Ortalamasına Göre Yatay Geçiş Başvuru Bilgileri

 

1.A) BAŞVURU YERİ VE ŞEKLİ:


Başvurular online başvuru sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacaktır. Üniversiteye gelerek şahsen veya posta yolu ile başvuru alınmayacaktır. Başvurular 09.02.2024 tarihinde saat: 16:00'da otomatik olarak kapanacaktır.

 


Online başvuru için tıklayınız.

 



1.B) BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER:


Aşağıdaki belgelerin online başvuru sırasında başvuru sistemine yüklenmesi zorunludur.

 

Tüm öğrenciler için;

 

1– Öğrenci Belgesi, (Kurumundan veya E-Devlet üzerinden alınan güncel tarihli belgelerde geçerlidir)

 

2- Transkript (Not Döküm) Belgesi, (Kurumundan veya E-Devlet üzerinden alınan güncel tarihli belgelerde geçerlidir)  (Not Döküm belgesi birden fazla sayfa olması durumunda tüm belgeler taranıp (PDF) olarak yüklenmesi gerekmektedir.

 

3– Disiplin cezası alıp almadığını gösteren belge. (Öğrencinin Transkript (Not Döküm) belgesinde belirtilmemişse)


4-ÖSYS (YKS, YGS, LYS ) Yerleştirme Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı, https:/ais.osym.gov.tr 


5–İkinci öğretimden birinci öğretime yatay geçiş yapmak isteyen adayların öğretim yılı sonu itibariyle başarı sıralamasında ilk % 10’a girdiklerini gösterir belge.



        

Başvuru için yukarıda istenilen belgelerden eksik olması durumunda başvurular ilgili kurul/komisyon tarafından değerlendirmeye alınmayacaktır.

 


1.C) SONUÇLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONUÇLARIN İLANI:

 

Her bir diploma programı için ilan edilen kontenjan sayısı kadar asıl ve yedek aday belirlenecek olup; sonuçlar başvuru sonuç ilan tarihinde online başvuru sistemi üzerinden açıklanacaktır. Kişisel Verileri Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında web sayfası aracılığı ile yerleşen aday listeleri açıklanmayacaktır

 


1.D) KESİN KAYIT İŞLEMLERİ VE İSTENEN BELGELER:


Kesin kayıtlar online başvuru sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacaktır. Online kesin kayıt işlemi sonrası aşağıda istenen belgelerin kayıt olunan bölümün e mail adresine, e-posta yolu ile veya şahsen teslim edilmesi zorunludur. 

 


1.E) KAYIT İŞLEMİ İÇİN İSTENEN BELGELER:



1) Transkript (Not belgesi) Başvuran öğrencinin ayrılacağı üniversitede aldığı bütün dersleri ve bu derslerden aldığı not ile genel not ortalamasını gösteren resmi belge,


           2) Ders içerikleri (Başvuru transkriptinde yer alan derslerin ders içerikleri öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversitenin Ders Bilgi Paketinde güncel olarak yer alıyor ise ders içeriği istenilmemektedir. Ders Bilgi Paketinde ders içerikleri yer almıyor ise ders içeriklerinin çıktısı veya onaylı fotokopisinin teslim edilmesi gerekmektedir.)


            3) Disiplin cezası alıp almadığını gösteren belge. Öğrencinin Transkript (Not Döküm) belgesinde belirtilmemişse,

 
            4) %10’a giren öğrenciler için %10’a girdiğini gösteren belge (halen kayıtlı olduğu üniversitede öğrenimine devam etmiş olan II. öğretim öğrencileri için).


 

1.F) MUAFİYET İÇİN FAKÜLTE DEKANLIKLARINA/ YÜKSEKOKUL/ MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜKLERİNE VERİLMESİ GEREKLİ BELGELER



            1) Kesin kayıt yaptıran öğrencilerin muafiyet için başvuru dilekçesi


2) Transkript (Not belgesi): Başvuran öğrencinin ayrılacağı üniversitede aldığı bütün dersleri ve bu derslerden aldığı not ile genel not ortalamasını gösteren resmî belge,


3) Ders içerikleri (Başvuru transkriptinde yer alan derslerin ders içerikleri öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversitenin Ders Bilgi Paketinde güncel olarak yer alıyor ise ders içeriği istenilmemektedir. Ders Bilgi Paketinde ders içerikleri yer almıyor ise ders içeriklerinin çıktısı veya onaylı fotokopisinin teslim edilmesi gerekmektedir.)

 

 

1.G) İLİŞİK KESME İŞLEMİ:

 

Yatay geçiş başvurusu yapan öğrenciler kayıt hakkı kazanıncaya kadar halen kayıtlı olduğu üniversitede öğrenime devam edeceklerdir. Kayıt hakkı kazanan öğrenci halen kayıtlı olduğu üniversiteden herhangi bir ilişik kesme işlemi yapmayacaktır. İlişik kesme işlemi Üniversitemize kayıt olduktan sonra üniversiteler arasındaki resmi yazışma ile yapılacaktır.

 


ÖNEMLİ NOTLAR:

 

 

> Başvuru yapmak isteyen öğrencilerin Üniversitemize gelmelerine gerek yoktur. Başvurular elektronik ortamda (online) olarak yapılacak olup; Posta, e-posta, kargo veya şahsen başvuru kabul edilmeyecektir. (Sistem 16:00'da kapanacaktır.)


> Belgelerin yüklenmesinin sorumluluğu öğrenciye aittir. Evrakların sisteme yüklenmesinde ortaya çıkacak sorunlardan üniversitemiz sorumlu değildir. Eksik bilgi ve belge olması durumunda yatay geçiş işlemi yapılamayacaktır. 


> Genel Not Ortalaması ile Başvuran adaylar arasındaki seçme ve yerleştirme, geçişin yapılacağı programın kontenjanı dahilinde ve başvuran öğrencilerin başarı derecelerine göre yapılır. En başarılı öğrenciden başlanılarak geçişi kabul edilecek öğrenciler belirlenir. Başarı sıralaması; Genel Not Ortalaması ve başvurulan programın puan türünde yükseköğretime kayıt olduğu yıldaki ÖSYS/YKS puanının %40'ı dâhil edilerek hesaplanır ve Senato tarafından belirlenen kontenjana göre geçiş sağlanır. 


> Üniversitemiz Senatosu tarafından Yurt dışından öğrenci kontenjanı ayrılmamıştır.



2023-2024  Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Akademik Not Ortalamasına Göre Yatay Geçiş Başvuru Program ve Kontenjanları 



 

Yatay geçişle alakalı her türlü sorularınızı başvuru yapmak istediğiniz Birime sorabilirsiniz. Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu İletişim Numaraları:



AKADEMİK BİRİM ADIBULUNDUĞU BİNA VE YERLEŞKE İLETİŞİM BİLGİLERİ
TelefonE-Posta Adresiİnternet Sayfası
 İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİİNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)  0344 300 4121 seyfigisi@ksu.edu.tr https://itbf.ksu.edu.tr
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİDİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 3873
0344 300 3830
dishek@ksu.edu.trhttps://dishekimligi.ksu.edu.tr/
EĞİTİM FAKÜLTESİEĞİTİM FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 1344egitimfakultesi@ksu.edu.trhttps://egitim.ksu.edu.tr/

FEN FAKÜLTESİ

FEN FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)

0344 300 1445

bayramkilic@ksu.edu.tr

https://fen.ksu.edu.tr/

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİGÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 1517gsf@ksu.edu.trhttps://guzelsanatlar.ksu.edu.tr/
İLAHİYAT FAKÜLTESİİLAHİYAT FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2749
0344 300 2758
ilahiyat@ksu.edu.trhttps://ilahiyat.ksu.edu.tr/
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİİKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DEKANLIĞI
(AVŞAR YERLEŞKESİ)
0344 300 1525
0344 300 1592
iibf@ksu.edu.trhttps://iibf.ksu.edu.tr/
MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİMÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ DEKANLIĞI
(AVŞAR YERLEŞKESİ)
0344 300 1606
0344 300 4561
mmfdekanlik@ksu.edu.trhttps://mmf.ksu.edu.tr/
ORMAN FAKÜLTESİORMAN FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 1728orman@ksu.edu.trhttps://orman.ksu.edu.tr/
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİSAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI                             (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2617
0344 300 2616
sbf@ksu.edu.trhttps://saglik.ksu.edu.tr/
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİSPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 4716
0344 300 2185
sporbilimleri@ksu.edu.trhttps://spor.ksu.edu.tr/
TIP FAKÜLTESİTIP FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 3418tipfak@ksu.edu.tr https://tipfakultesi.ksu.edu.tr/
ZİRAAT FAKÜLTESİZİRAAT FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2017
0344 300 2016
ziraatfakultesi@ksu.edu.trhttps://ziraat.ksu.edu.tr/
AFŞİN SAĞLIK YÜKSEKOKULUAFŞİN SAĞLIK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AFŞİN YERLEŞKESİ)0344 300 4901ihakkikarakas@ksu.edu.trhttps://afsinsyo.ksu.edu.tr/
GÖKSUN UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULUGÖKSUN UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (GÖKSUN YERLEŞKESİ)0344 300 4866guby@ksu.edu.trhttps://guby.ksu.edu.tr/
AFŞİN MESLEK YÜKSEKOKULUAFŞİN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AFŞİN YERLEŞKESİ)0344 300 2257afsinmyo@ksu.edu.trhttps://afsinmyo.ksu.edu.tr/
ANDIRIN MESLEK YÜKSEKOKULUANDIRIN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (ANDIRIN YERLEŞKESİ)0344 300 2294andirinmyo@ksu.edu.trhttps://andirinmyo.ksu.edu.tr/
GÖKSUN MESLEK YÜKSEKOKULUGÖKSUN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (GÖKSUN YERLEŞKESİ)0344 300 2333goksun@ksu.edu.trhttps://goksunmyo.ksu.edu.tr/
PAZARCIK MESLEK YÜKSEKOKULUPAZARCIK MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (PAZARCIK YERLEŞKESİ)0344 300 2429
0344 300 2436
abozyel@ksu.edu.trhttps://pazarcikmyo.ksu.edu.tr/
KAHRAMANMARAŞ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUKAHRAMANMARAŞ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2824
0344 300 4091
saghiz@ksu.edu.trhttps://shmyo.ksu.edu.tr/
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULUSOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2408sosyalbmyo@ksu.edu.trhttps://sosyalmyo.ksu.edu.tr/
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULUTEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2452teknikbmyo@ksu.edu.trhttps://teknikmyo.ksu.edu.tr/


SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

37744

Öğrenci

98928

Mezun

1272

Akademik Personel

1256

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı