KSÜ Logo

KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Merkezi Yerleştirme (ÖSYM) Puanına Göre Yatay Geçiş Başvuru Duyurusu-05.02.2024

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Merkezi Yerleştirme Puanı

(EK MADDE-1) ile Yatay Geçiş Duyurusu

Merkezi Yerleştirme Puanı ile Üniversitemize yatay geçiş yapacak öğrenciler ile ilgili gerekli belgeler, müracaat ve değerlendirme takvimi aşağıda belirtilmiş olup başvurular belirtilen adres üzerinden ONLİNE olarak yapılacaktır. Eksik belge ve beyana uygun olmayan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.


Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı

Merkezi Yerleştirme Puanı ile Yatay Geçiş Başvuru ve Değerlendirme Takvimi

Başvuru Tarihleri

Değerlendirme Tarihleri

Sonuç İlan Tarihi

Kesin Kayıt Tarihi

Başlangıç

Bitiş

Başlangıç

Bitiş

Başlangıç

Bitiş

05.02.2024

09:00

09.02.2024

16:00

12.02.2024

16.02.2024

19.02.2024

20.02.2024

21.02.2024








1. Merkezi Yerleştirme Puanı Kapsamında Yatay Geçiş Başvuru Bilgileri

Başvuru Yapabilecekler:

ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan Türkiye Cumhuriyeti’ndeki üniversitelerin Lisans ve Önlisans programlarına ÖSYM tarafından merkezi olarak yerleştirilen ve kayıt yaptırmış olan öğrenciler kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanlarının başvurduğu diploma programının yerleştiği yıldaki taban puanına eşit veya yüksek olan adaylar başvuru yapabilir.

Başvuru Yapamayacaklar:

1-Türkiye’ deki Üniversitelere ÖSYM tarafından merkezi olarak yerleştirilen ancak kayıt yaptırmayan öğrenciler başvuru yapamaz.   

2-ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan yurtdışındaki yükseköğretim programlarına yerleşen adaylar başvuru yapamaz.

3-Öğrenciler başvuru yaptıkları programa, halen kayıt olduğu Üniversitedeki programa yerleştiği ve kayıt yaptırdığı yılda öğrenci alınmamışsa bu durumdaki adaylar başvuru yapamaz.

4-Herhangi bir yükseköğretim kurumundan kayıtlı iken ilişiği kesilenler başvuru yapamaz.


              2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Merkezi Yerleştirme (ÖSYM) Puanına Göre Açılacak Yatay Geçiş Programları


1.A) BAŞVURU YERİ VE ŞEKLİ:


Başvurular online başvuru sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacaktır. Üniversiteye gelerek şahsen veya posta yolu ile başvuru alınmayacaktır. Başvurular 09.02.2024 tarihinde saat: 16:00'da otomatik olarak kapanacaktır. 




Online başvuru için tıklayınız.



1.B) BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER:



          Aşağıda yazılı belgelerin online başvuru sırasında başvuru sistemine yüklenmesi zorunludur.


Tüm öğrenciler için;


         1– Öğrenci Belgesi, (Kurumundan veya E-Devlet üzerinden alınan güncel tarihli belgelerde geçerlidir)


         2- ÖSYS (YKS, YGS, LYS ) Sınav Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı, https:/ais.osym.gov.tr


         3– ÖSYS (YKS, YGS, LYS ) Yerleştirme Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı, https:/ais.osym.gov.tr


Başvuru için yukarıda istenilen belgelerden eksik olması durumunda başvurular ilgili kurul/komisyon tarafından değerlendirmeye alınmayacaktır.


1.C) SONUÇLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONUÇLARIN İLANI:


Her bir diploma programı için ilan edilen kontenjan sayısı kadar asil aday belirlenecek olup; sonuçlar başvuru sonuç ilan tarihinde online başvuru sistemi üzerinden açıklanacaktır. Başvuruda Ek Puan seçeneğini işaretlemiş olan öğrenciler başvurduğu programa ÖSYM Ek Puan ile yerleşme hakkı yoksa başvurusu Ek Puan dikkate alınmadan değerlendirilecektir.

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında web sayfası aracılığı ile yerleşen aday listeleri açıklanmayacaktır.


1.D) KESİN KAYIT İŞLEMLERİ VE İSTENEN BELGELER:


Kesin kayıtlar online başvuru sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacaktır. Online kesin kayıt işlemi sonrası aşağıda istenen belgelerin kayıt olunan Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokuluna posta, e-posta yolu ile veya şahsen teslim edilmesi zorunludur. 


1.E) KAYIT İŞLEMİ İÇİN İSTENEN BELGELER:


1)   Transkript (Not belgesi) Başvuran öğrencinin ayrılacağı üniversitede aldığı bütün dersleri ve bu derslerden aldığı not ile genel not ortalamasını gösteren resmî belge,


           2) Ders içerikleri (Başvuru transkriptinde yer alan derslerin ders içerikleri öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversitenin Ders Bilgi Paketinde güncel olarak yer alıyor ise ders içeriği istenilmemektedir. Ders Bilgi Paketinde ders içerikleri yer almıyor ise ders içeriklerinin çıktısı veya onaylı fotokopisinin teslim edilmesi gerekmektedir.)


3) Disiplin cezası alıp almadığını gösteren belge. Öğrencinin Transkript (Not Döküm) belgesinde belirtilmemişse 

            

1.F) MUAFİYET İÇİN FAKÜLTE DEKANLIKLARINA/ YÜKSEKOKUL/ MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜKLERİNE VERİLMESİ GEREKLİ BELGELER:


1) Kesin kayıt yaptıran öğrencilerin muafiyet için başvuru dilekçesi


2) Transkript (Not belgesi): Başvuran öğrencinin ayrılacağı üniversitede aldığı bütün dersleri ve bu derslerden aldığı not ile genel not ortalamasını gösteren resmî belge,


3) Ders içerikleri (Başvuru transkriptinde yer alan derslerin ders içerikleri öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversitenin Ders Bilgi Paketinde güncel olarak yer alıyor ise ders içeriği istenilmemektedir. Ders Bilgi Paketinde ders içerikleri yer almıyor ise ders içeriklerinin çıktısı veya onaylı fotokopisinin teslim edilmesi gerekmektedir.)


1.G) İLİŞİK KESME İŞLEMİ:


Yatay geçiş başvurusu yapan öğrenciler kayıt hakkı kazanıncaya kadar halen kayıtlı olduğu üniversitede öğrenime devam edeceklerdir. Kayıt hakkı kazanan öğrenci halen kayıtlı olduğu üniversiteden herhangi bir ilişik kesme işlemi yapmayacaktır. İlişik kesme işlemi Üniversitemize kayıt olduktan sonra üniversiteler arasındaki resmi yazışma ile yapılacaktır.


ÖNEMLİ NOTLAR:


Merkezi Yerleştirme (ÖSYM) Puanına Göre Yatay Geçiş Uygulama İlkeleri

Üniversitemiz 2014-2023 Yılları Arası ÖSYM Puanları için Tıklayınız

Başvuru yapmak isteyen öğrencilerin Üniversitemize gelmelerine gerek yoktur. Başvurular elektronik ortamda (online) olarak yapılacak olup; Posta, e-posta, kargo veya şahsen başvuru kabul edilmeyecektir. (Sistem 16:00'da kapanacaktır.)


* Belgelerin yüklenmesinin sorumluluğu öğrenciye aittir. Evrakların sisteme yüklenmesinde ortaya çıkacak sorunlardan üniversitemiz sorumlu değildir. Eksik bilgi ve belge olması durumunda yatay geçiş işlemi yapılamayacaktır. 



Yatay geçişle alakalı her türlü sorularınızı başvuru yapmak istediğiniz Birime sorabilirsiniz. Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu İletişim Numaraları:


AKADEMİK BİRİM ADIBULUNDUĞU BİNA VE YERLEŞKE İLETİŞİM BİLGİLERİ
TelefonE-Posta Adresiİnternet Sayfası
 İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİİNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)  0344 300 4121 seyfigisi@ksu.edu.tr https://itbf.ksu.edu.tr
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİDİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 3873
0344 300 3830
dishek@ksu.edu.trhttps://dishekimligi.ksu.edu.tr/
EĞİTİM FAKÜLTESİEĞİTİM FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 1344egitimfakultesi@ksu.edu.trhttps://egitim.ksu.edu.tr/

FEN FAKÜLTESİ

FEN FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)

0344 300 1445

bayramkilic@ksu.edu.tr

https://fen.ksu.edu.tr/

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİGÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 1517gsf@ksu.edu.trhttps://guzelsanatlar.ksu.edu.tr/
İLAHİYAT FAKÜLTESİİLAHİYAT FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2749
0344 300 2758
ilahiyat@ksu.edu.trhttps://ilahiyat.ksu.edu.tr/
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİİKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DEKANLIĞI
(AVŞAR YERLEŞKESİ)
0344 300 1525
0344 300 1592
iibf@ksu.edu.trhttps://iibf.ksu.edu.tr/
MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİMÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ DEKANLIĞI
(AVŞAR YERLEŞKESİ)
0344 300 1606
0344 300 4561
mmfdekanlik@ksu.edu.trhttps://mmf.ksu.edu.tr/
ORMAN FAKÜLTESİORMAN FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 1728orman@ksu.edu.trhttps://orman.ksu.edu.tr/
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİSAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI                             (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2617
0344 300 2616
sbf@ksu.edu.trhttps://saglik.ksu.edu.tr/
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİSPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 4716
0344 300 2185
sporbilimleri@ksu.edu.trhttps://spor.ksu.edu.tr/
TIP FAKÜLTESİTIP FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 3418tipfak@ksu.edu.tr https://tipfakultesi.ksu.edu.tr/
ZİRAAT FAKÜLTESİZİRAAT FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2017
0344 300 2016
ziraatfakultesi@ksu.edu.trhttps://ziraat.ksu.edu.tr/
AFŞİN SAĞLIK YÜKSEKOKULUAFŞİN SAĞLIK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AFŞİN YERLEŞKESİ)0344 300 4901ihakkikarakas@ksu.edu.trhttps://afsinsyo.ksu.edu.tr/
GÖKSUN UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULUGÖKSUN UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (GÖKSUN YERLEŞKESİ)0344 300 4866guby@ksu.edu.trhttps://guby.ksu.edu.tr/
AFŞİN MESLEK YÜKSEKOKULUAFŞİN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AFŞİN YERLEŞKESİ)0344 300 2257afsinmyo@ksu.edu.trhttps://afsinmyo.ksu.edu.tr/
ANDIRIN MESLEK YÜKSEKOKULUANDIRIN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (ANDIRIN YERLEŞKESİ)0344 300 2294andirinmyo@ksu.edu.trhttps://andirinmyo.ksu.edu.tr/
GÖKSUN MESLEK YÜKSEKOKULUGÖKSUN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (GÖKSUN YERLEŞKESİ)0344 300 2333goksun@ksu.edu.trhttps://goksunmyo.ksu.edu.tr/
PAZARCIK MESLEK YÜKSEKOKULUPAZARCIK MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (PAZARCIK YERLEŞKESİ)0344 300 2429
0344 300 2436
abozyel@ksu.edu.trhttps://pazarcikmyo.ksu.edu.tr/
KAHRAMANMARAŞ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUKAHRAMANMARAŞ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2824
0344 300 4091
saghiz@ksu.edu.trhttps://shmyo.ksu.edu.tr/
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULUSOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2408sosyalbmyo@ksu.edu.trhttps://sosyalmyo.ksu.edu.tr/
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULUTEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2452teknikbmyo@ksu.edu.trhttps://teknikmyo.ksu.edu.tr/


SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

37744

Öğrenci

98928

Mezun

1272

Akademik Personel

1256

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı