KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Merkezi Yerleştirme Puanı (ÖSYM Ek Madde-1) Göre Yatay Geçiş Başvuru Duyurusu-03.02.2025

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Merkezi Yerleştirme Puanı (ÖSYM Ek Madde-1) Göre
Yatay Geçiş Başvuru Duyurusu

 

 
             

 

 

Merkezi Yerleştirme Puanı (ÖSYM Ek Madde-1) ile Üniversitemize yatay geçiş yapacak öğrenciler ile ilgili gerekli belgeler, müracaat ve değerlendirme takvimi aşağıda belirtilmiş olup başvurular belirtilen adres üzerinden ONLINE olarak yapılacaktır.
Eksik belge ile yapılan veya beyana uygun olmayan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

 
   
   
   
                 

Merkezi Yerleştirme Puanı (ÖSYM Ek Madde 1) İle Yatay Geçiş Takvimi

   

Başvuru Tarihi

 Değerlendirme Tarihi

Sonuç İlan Tarihi

Kesin Kayıt Tarihi

   

 Başlangıç

 Bitiş

 Başlangıç

 Bitiş

 Başlangıç

 Bitiş

   

03.02.2025 09:00

07.02.2025 16:00

10.02.2025

14.02.2025

17.02.2025

18.02.2025 09:00

19.02.2025 23:59

   
                 
                 

Başvuru Yapabilecekler

ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki üniversitelerin Lisans ve Önlisans programlarına ÖSYM tarafından merkezi olarak yerleştirilen ve kayıt yaptırmış olan öğrenciler kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanlarının başvurduğu diploma programının yerleştiği yıldaki taban puanına eşit veya yüksek olan adaylar başvuru yapabilir.

   
   
   
   

Başvuru Yapamayacaklar


1- Türkiye’deki ve KKTC’de ki Üniversitelere ÖSYM tarafından merkezi olarak yerleştirilen ancak kayıt yaptırmayan öğrenciler başvuru yapamaz.
2- ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan yurtdışındaki yükseköğretim programlarına yerleşen (KKTC hariç) adaylar başvuru yapamaz.
3- Öğrenciler başvuru yaptıkları programa, halen kayıt olduğu Üniversitedeki programa yerleştiği ve kayıt yaptırdığı yılda öğrenci alınmamışsa bu durumdaki adaylar başvuru yapamaz.
4- Herhangi bir yükseköğretim kurumundan kayıtlı iken ilişiği kesilenler başvuru yapamaz.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
                 

ONLINE BAŞVURU İÇİN TIKLAYINIZ

   
                 

Başvuru Yeri ve Şekli

Başvurular ONLINE başvuru sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacaktır. Üniversiteye gelerek şahsen veya posta yolu ile başvuru alınmayacaktır. Başvurular 07.02.2025 tarihinde saat: 16:00'da otomatik olarak kapanacaktır.

   
   
   
   
                 

Başvuruda İstenen Belgeler

Aşağıda yazılı belgelerin online başvuru sırasında başvuru sistemine yüklenmesi zorunludur.
Tüm öğrenciler için;
1-Öğrenci Belgesi, (Kurumundan veya E-Devlet üzerinden alınan güncel tarihli belgelerde geçerlidir)
2-ÖSYS (YKS, YGS, LYS ve DGS) Sınav Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı, (https://ais.osym.gov.tr)
3-ÖSYS (YKS, YGS, LYS ve DGS) Yerleştirme Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı, (https://ais.osym.gov.tr)
Başvuru için yukarıda istenilen belgelerden eksik olması durumunda başvurular ilgili kurul/komisyon tarafından değerlendirmeye alınmayacaktır.

   
   
   
   
   
   
   
   

Sonuçların Değerlendirilmesi ve Sonuçların İlanı

Her bir diploma programı için ilan edilen kontenjan sayısı kadar asıl ve yedek aday belirlenecek olup; sonuçlar başvuru sonuç ilan tarihinde online başvuru sistemi üzerinden açıklanacaktır. Başvuruda Ek Puan seçeneğini işaretlemiş olan öğrenciler başvurduğu programa ÖSYM Ek Puan ile yerleşme hakkı yoksa başvurusu Ek Puan dikkate alınmadan değerlendirilecektir. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında web sayfası aracılığı ile yerleşen aday listeleri açıklanmayacaktır.

   
   
   
   
   
   

Kesin Kayıt İşlemleri

Kesin kayıtlar online başvuru sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacaktır. Online kesin kayıt işlemi sonrası aşağıda istenen belgelerin, KSÜ Yatay Geçiş İntibak Yönergemizin 20.maddesinin 6.fıkrası gereği kayıtlı olduğunuz birime muafiyet ve intibak talebinde bulunmak üzere teslim edilmelidir.

   
   
   
   
   

Kayıt İşlemi İçin İstenen Belgeler

1-Transkript (Not belgesi) Başvuran öğrencinin ayrılacağı üniversitede aldığı bütün dersleri ve bu derslerden aldığı not ile genel not ortalamasını gösteren resmî belge,
2-Ders içerikleri (Başvuru transkriptinde yer alan derslerin ders içerikleri öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversitenin Ders Bilgi Paketinde güncel olarak yer alıyor ise ders içeriği istenilmemektedir. Ders Bilgi Paketinde ders içerikleri yer almıyor ise ders içeriklerinin çıktısı veya onaylı fotokopisinin teslim edilmesi gerekmektedir.)
3-Disiplin cezası alıp almadığını gösteren belge. Öğrencinin Transkript (Not Döküm) belgesinde belirtilmemişse.

   
   
   
   
   
   

Muafiyet İçin Birim Dekanlıklarına/ Müdürlüklerine Verilmesi Gerekli Belgeler

1-Kesin kayıt yaptıran öğrencilerin muafiyet için başvuru dilekçesi,
2-Transkript (Not belgesi): Başvuran öğrencinin ayrılacağı üniversitede aldığı bütün dersleri ve bu derslerden aldığı not ile genel not ortalamasını gösteren resmî belge,
3-Ders içerikleri (Başvuru transkriptinde yer alan derslerin ders içerikleri öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversitenin Ders Bilgi Paketinde güncel olarak yer alıyor ise ders içeriği istenilmemektedir. Ders Bilgi Paketinde ders içerikleri yer almıyor ise ders içeriklerinin çıktısı veya onaylı fotokopisinin teslim edilmesi gerekmektedir.)

   
   
   
   
   
   
   

İlişik Kesme İşlemi

Yatay geçiş başvurusu yapan öğrenciler kayıt hakkı kazanıncaya kadar halen kayıtlı olduğu üniversitede öğrenime devam edeceklerdir. Kayıt hakkı kazanan öğrenci halen kayıtlı olduğu üniversiteden herhangi bir ilişik kesme işlemi yapmayacaktır. İlişik kesme işlemi Üniversitemize kayıt olduktan sonra üniversiteler arasındaki resmî yazışma ile yapılacaktır.

   
   
   
   
                 

YÖK'ün Ek Madde 1 ile Yatay Geçiş Uygulama İlkelerine erişmek için Tıklayınız

   
                 
     
                 

Üniversitemiz Yıllara Göre Önlisans ve Lisans ÖSYM Yerleştirme Puanları için tıklayınız 

   
                 

 > Başvuru yapmak isteyen öğrencilerin Üniversitemize gelmelerine gerek yoktur. Başvurular elektronik ortamda (online) olarak yapılacak olup; Posta, e-posta, kargo veya şahsen başvuru kabul edilmeyecektir.

   

> Belgelerin yüklenmesinin sorumluluğu öğrenciye aittir. Evrakların sisteme yüklenmesinde ortaya çıkacak sorunlardan üniversitemiz sorumlu değildir. Eksik bilgi ve belge olması durumunda yatay geçiş işlemi yapılamayacaktır.

   
                 

       İLETİŞİM BİLGİLERİ İÇİN TIKLAYINIZ….

   

 

2024-2025 AKADEMİK YILI BAHAR YY MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANINA GÖRE (Ek Madde 1) YATAY GEÇİŞ PROGRAMLARI

SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

36109

Öğrenci

104355

Mezun

1282

Akademik Personel

2455

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı