KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

07.08.2023 - 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Merkezi Yerleştirme Puanı (EK MADDE-1) ile Yatay Geçiş Duyurusu

Merkezi Yerleştirme Puanı ile Üniversitemize yatay geçiş yapacak öğrenciler ile ilgili gerekli belgeler, müracaat ve değerlendirme takvimi aşağıda belirtilmiş olup başvurular belirtilen adres üzerinden ONLİNE olarak yapılacaktır. Eksik belge ile yapılan veya beyana uygun olmayan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.


Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde 1) İle Yatay Geçiş Takvimi

Başvuru Tarihi

 Değerlendirme Tarihi

Sonuç İlan Tarihi

Kesin Kayıt Tarihi

 Başlangıç

 Bitiş

 Başlangıç

 Bitiş

 Başlangıç

 Bitiş

01.08.2023

09:00

15.08.2023

16:00

16.08.2023

23.08.2023

25.08.2023

28.08.2023

31.08.2023



1. Merkezi Yerleştirme Puanı Kapsamında Yatay Geçiş Başvuru Bilgileri

Başvuru Yapabilecekler:

ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki üniversitelerin Lisans ve Önlisans programlarına ÖSYM tarafından merkezi olarak yerleştirilen ve kayıt yaptırmış olan öğrenciler kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanlarının başvurduğu diploma programının yerleştiği yıldaki taban puanına eşit veya yüksek olan adaylar başvuru yapabilir.


Başvuru Yapamayacaklar:

1- Türkiye’deki ve KKTC’de ki Üniversitelere ÖSYM tarafından merkezi olarak yerleştirilen ancak kayıt yaptırmayan öğrenciler başvuru yapamaz.

2- ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan yurtdışındaki yükseköğretim programlarına yerleşen (KKTC hariç) adaylar başvuru yapamaz.

3- 2022- yılında ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan Türkiye’de veya KKTC’de bir yükseköğretim programına ilk defa kayıt yaptıranlar güz yarıyılında başvuru yapamaz.

4- Öğrenciler başvuru yaptıkları programa, halen kayıt olduğu Üniversitedeki programa yerleştiği ve kayıt yaptırdığı yılda öğrenci alınmamışsa bu durumdaki adaylar başvuru yapamaz.

5- Herhangi bir yükseköğretim kurumundan kayıtlı iken ilişiği kesilenler başvuru yapamaz.


    YÖK'ün Ek Madde 1 ile Yatay Geçiş Uygulama İlkelerine erişmek için Tıklayınız

               2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Merkezi Yerleştirme (ÖSYM) Puanına Göre (Ek Madde 1 ile) Yatay Geçiş Bölümleri

             


1. a) BAŞVURU YERİ VE ŞEKLİ:


Başvurular online başvuru sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacak olup; sadece İlahiyat Fakültesi (M.T.O.K.) 1. ve 2. öğretim programlarına başvurular İlahiyat Fakültesi Dekanlığına şahsen veya posta yolu ile yapılacaktır. Sistem üzerindeki başvurular 15.08.2023 tarihinde saat: 16:30'da otomatik olarak kapanacaktır.


İlahiyat Fakültesi Adresi: KSÜ İlahiyat Fakültesi Dekanlığı Avşar Mah. Batı Çevreyolu Bulv. No:251/A Onikişubat Kahramanmaraş  P.K. 46050 


Not: İlahiyat Fakültesi (M.T.O.K.) programına posta yoluyla yapılacak başvurularda süresi içerisinde teslim edilmeyen veya eksik evrakla yapılan başvurular değerlendirilmeye alınmayacak olup; bütün sorumluluk (gecikme, kaybolma, eksik evrak vb. durumlar) başvurana aittir.





ONLINE BAŞVURU İÇİN TIKLAYINIZ. 



1. b) BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER:


Aşağıda yazılı belgelerin online başvuru sırasında başvuru sistemine yüklenmesi zorunludur.

Tüm öğrenciler için;


         1– Öğrenci Belgesi, (Kurumundan veya E-Devlet üzerinden alınan güncel tarihli belgelerde geçerlidir)


         2- ÖSYS (YKS, YGS, LYS ve DGS) Sınav Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı, (https://ais.osym.gov.tr)


         3– ÖSYS (YKS, YGS, LYS ve DGS) Yerleştirme Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı, (https://ais.osym.gov.tr)


Başvuru için yukarıda istenilen belgelerden eksik olması durumunda başvurular ilgili kurul/komisyon tarafından değerlendirmeye alınmayacaktır.


1. c) SONUÇLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONUÇLARIN İLANI:


Her bir diploma programı için ilan edilen kontenjan sayısı kadar asıl ve yedek aday belirlenecek olup; sonuçlar başvuru sonuç ilan tarihinde online başvuru sistemi üzerinden açıklanacaktır. Başvuruda Ek Puan seçeneğini işaretlemiş olan öğrenciler başvurduğu programa ÖSYM Ek Puan ile yerleşme hakkı yoksa başvurusu Ek Puan dikkate alınmadan değerlendirilecektir. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında web sayfası aracılığı ile yerleşen aday listeleri açıklanmayacaktır.



1. d) KESİN KAYIT İŞLEMLERİ VE İSTENEN BELGELER:


   Kesin kayıtlar online başvuru sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacaktır. Online kesin kayıt işlemi sonrası aşağıda istenen belgelerin kayıt olunan Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokuluna posta, e-posta yolu ile veya şahsen en geç online kayıt tarihini takip eden 5 (beş) iş günü içinde teslim edilmesi zorunludur. Aksi takdirde online kayıt işlemi ve kayıt hakkı iptal edilecektir.


1. e) KAYIT İŞLEMİ İÇİN İSTENEN BELGELER:


1)   Transkript (Not belgesi) Başvuran öğrencinin ayrılacağı üniversitede aldığı bütün dersleri ve bu derslerden aldığı not ile genel not ortalamasını gösteren resmi belge,


        2) Ders içerikleri (Başvuru transkriptinde yer alan derslerin ders içerikleri öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversitenin Ders Bilgi Paketinde güncel olarak yer alıyor ise ders içeriği istenilmemektedir. Ders Bilgi Paketinde ders içerikleri yer almıyor ise ders içeriklerinin çıktısı veya onaylı fotokopisinin teslim edilmesi gerekmektedir.)


            3) Disiplin cezası alıp almadığını gösteren belge. Öğrencinin Transkript (Not Döküm) belgesinde belirtilmemişse 


         1. f) İLİŞİK KESME İŞLEMİ:


Yatay geçiş başvurusu yapan öğrenciler kayıt hakkı kazanıncaya kadar halen kayıtlı olduğu üniversitede öğrenime devam edeceklerdir. Kayıt hakkı kazanan öğrenci halen kayıtlı olduğu üniversiteden herhangi bir ilişik kesme işlemi yapmayacaktır. İlişik kesme işlemi Üniversitemize kayıt olduktan sonra üniversiteler arasındaki resmi yazışma ile yapılacaktır.


ÖNEMLİ NOTLAR:



Merkezi Yerleştirme (ÖSYM) Puanına Göre Yatay Geçiş Uygulama İlkeleri

Üniversitemiz Yıllara Göre Önlisans ve Lisans ÖSYM Yerleştirme Puanları için tıklayınız  


 > Başvuru yapmak isteyen öğrencilerin Üniversitemize gelmelerine gerek yoktur. Başvurular elektronik ortamda (online) olarak yapılacak olup; Posta, e-posta, kargo veya şahsen başvuru kabul edilmeyecektir.


> Belgelerin yüklenmesinin sorumluluğu öğrenciye aittir. Evrakların sisteme yüklenmesinde ortaya çıkacak sorunlardan üniversitemiz sorumlu değildir. Eksik bilgi ve belge olması durumunda yatay geçiş işlemi yapılamayacaktır. 


Yatay geçişle alakalı her türlü sorularınızı başvuru yapmak istediğiniz Birime sorabilirsiniz. 


AKADEMİK BİRİM ADIBULUNDUĞU YERLEŞKEİLETİŞİM BİLGİLERİ
TelefonE-Posta Adresiİnternet Sayfası
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİDİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 3873
0344 300 3830
dishek@ksu.edu.trhttps://dishekimligi.ksu.edu.tr/
EĞİTİM FAKÜLTESİEĞİTİM FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 1344egitimfakultesi@ksu.edu.trhttps://egitim.ksu.edu.tr/

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

FEN FAKÜLTESİ

FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)

0344 300 1362

0344 300 1445

bayramkilic@ksu.edu.tr

https://itb.ksu.edu.tr/

https://fen.ksu.edu.tr/

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİGÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 1517gsf@ksu.edu.trhttps://guzelsanatlar.ksu.edu.tr/
İLAHİYAT FAKÜLTESİİLAHİYAT FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2749
0344 300 2758
ilahiyat@ksu.edu.trhttps://ilahiyat.ksu.edu.tr/
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİİKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DEKANLIĞI
(AVŞAR YERLEŞKESİ)
0344 300 1525
0344 300 1592
iibf@ksu.edu.trhttps://iibf.ksu.edu.tr/
MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİMÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ DEKANLIĞI
(AVŞAR YERLEŞKESİ)
0344 300 1606
0344 300 4561
mmfdekanlik@ksu.edu.trhttps://mmf.ksu.edu.tr/
ORMAN FAKÜLTESİORMAN FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 1728orman@ksu.edu.trhttps://orman.ksu.edu.tr/
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİSAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI
(BAHÇELİ EVLER YERLEŞKESİ)
0344 300 2617
0344 300 2616
sbf@ksu.edu.trhttps://saglik.ksu.edu.tr/
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİSPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 4716
0344 300 2185
sporbilimleri@ksu.edu.trhttps://spor.ksu.edu.tr/
TIP FAKÜLTESİTIP FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 3418tipfak@ksu.edu.tr https://tipfakultesi.ksu.edu.tr/
ZİRAAT FAKÜLTESİZİRAAT FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2017
0344 300 2016
ziraatfakultesi@ksu.edu.trhttps://ziraat.ksu.edu.tr/
AFŞİN SAĞLIK YÜKSEKOKULUAFŞİN SAĞLIK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AFŞİN YERLEŞKESİ)0344 300 4901ihakkikarakas@ksu.edu.trhttps://afsinsyo.ksu.edu.tr/
GÖKSUN UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULUGÖKSUN UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (GÖKSUN YERLEŞKESİ)0344 300 4866guby@ksu.edu.trhttps://guby.ksu.edu.tr/
AFŞİN MESLEK YÜKSEKOKULUAFŞİN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AFŞİN YERLEŞKESİ)0344 300 2257afsinmyo@ksu.edu.trhttps://afsinmyo.ksu.edu.tr/
ANDIRIN MESLEK YÜKSEKOKULUANDIRIN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (ANDIRIN YERLEŞKESİ)0344 300 2294andirinmyo@ksu.edu.trhttps://andirinmyo.ksu.edu.tr/
GÖKSUN MESLEK YÜKSEKOKULUGÖKSUN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (GÖKSUN YERLEŞKESİ)0344 300 2333goksun@ksu.edu.trhttps://goksunmyo.ksu.edu.tr/
PAZARCIK MESLEK YÜKSEKOKULUPAZARCIK MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (PAZARCIK YERLEŞKESİ)0344 300 2429
0344 300 2436
abozyel@ksu.edu.trhttps://pazarcikmyo.ksu.edu.tr/
KAHRAMANMARAŞ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUKAHRAMANMARAŞ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (BAHÇELİEVLER YERLEŞKESİ)0344 300 2823
0344 300 2819
saghiz@ksu.edu.trhttps://shmyo.ksu.edu.tr/
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULUSOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2408sosyalbmyo@ksu.edu.trhttps://sosyalmyo.ksu.edu.tr/
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULUTEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AVŞAR YERLEŞKESİ)0344 300 2452teknikbmyo@ksu.edu.trhttps://teknikmyo.ksu.edu.tr/

SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

36109

Öğrenci

104355

Mezun

1282

Akademik Personel

2455

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı