Merkezi Yerleştirme Puanı ile Üniversitemize yatay geçiş yapacak öğrenciler ile ilgili gerekli belgeler, müracaat ve değerlendirme takvimi aşağıda belirtilmiş olup başvurular belirtilen adres üzerinden ONLİNE olarak yapılacaktır. Eksik belge ile yapılan veya beyana uygun olmayan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.
Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde 1) İle Yatay Geçiş Takvimi |
Başvuru Tarihi | Değerlendirme Tarihi | Sonuç İlan Tarihi | Kesin Kayıt Tarihi |
Başlangıç | Bitiş | Başlangıç | Bitiş | Başlangıç | Bitiş |
01.08.2023 09:00 | 15.08.2023 16:00 | 16.08.2023 | 23.08.2023 | 25.08.2023 | 28.08.2023 | 31.08.2023 |
1. Merkezi Yerleştirme Puanı Kapsamında Yatay Geçiş Başvuru Bilgileri
Başvuru Yapabilecekler:
ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki üniversitelerin Lisans ve Önlisans programlarına ÖSYM tarafından merkezi olarak yerleştirilen ve kayıt yaptırmış olan öğrenciler kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanlarının başvurduğu diploma programının yerleştiği yıldaki taban puanına eşit veya yüksek olan adaylar başvuru yapabilir.
Başvuru Yapamayacaklar:
1- Türkiye’deki ve KKTC’de ki Üniversitelere ÖSYM tarafından merkezi olarak yerleştirilen ancak kayıt yaptırmayan öğrenciler başvuru yapamaz.
2- ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan yurtdışındaki yükseköğretim programlarına yerleşen (KKTC hariç) adaylar başvuru yapamaz.
3- 2022- yılında ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan Türkiye’de veya KKTC’de bir yükseköğretim programına ilk defa kayıt yaptıranlar güz yarıyılında başvuru yapamaz.
4- Öğrenciler başvuru yaptıkları programa, halen kayıt olduğu Üniversitedeki programa yerleştiği ve kayıt yaptırdığı yılda öğrenci alınmamışsa bu durumdaki adaylar başvuru yapamaz.
5- Herhangi bir yükseköğretim kurumundan kayıtlı iken ilişiği kesilenler başvuru yapamaz.
YÖK'ün Ek Madde 1 ile Yatay Geçiş Uygulama İlkelerine erişmek için Tıklayınız
2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Merkezi Yerleştirme (ÖSYM) Puanına Göre (Ek Madde 1 ile) Yatay Geçiş Bölümleri
1. a) BAŞVURU YERİ VE ŞEKLİ:
Başvurular online başvuru sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacak olup; sadece İlahiyat Fakültesi (M.T.O.K.) 1. ve 2. öğretim programlarına başvurular İlahiyat Fakültesi Dekanlığına şahsen veya posta yolu ile yapılacaktır. Sistem üzerindeki başvurular 15.08.2023 tarihinde saat: 16:30'da otomatik olarak kapanacaktır.
İlahiyat Fakültesi Adresi: KSÜ İlahiyat Fakültesi Dekanlığı Avşar Mah. Batı Çevreyolu Bulv. No:251/A Onikişubat Kahramanmaraş P.K. 46050
Not: İlahiyat Fakültesi (M.T.O.K.) programına posta yoluyla yapılacak başvurularda süresi içerisinde teslim edilmeyen veya eksik evrakla yapılan başvurular değerlendirilmeye alınmayacak olup; bütün sorumluluk (gecikme, kaybolma, eksik evrak vb. durumlar) başvurana
aittir.
ONLINE BAŞVURU İÇİN TIKLAYINIZ.
1. b) BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER:
Aşağıda yazılı belgelerin online başvuru sırasında başvuru sistemine yüklenmesi zorunludur.
Tüm öğrenciler için;
1– Öğrenci Belgesi, (Kurumundan veya E-Devlet üzerinden alınan güncel tarihli belgelerde geçerlidir)
2- ÖSYS (YKS, YGS, LYS ve DGS) Sınav Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı, (https://ais.osym.gov.tr)
3– ÖSYS (YKS, YGS, LYS ve DGS) Yerleştirme Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı, (https://ais.osym.gov.tr)
Başvuru için yukarıda istenilen belgelerden eksik olması durumunda başvurular ilgili kurul/komisyon tarafından değerlendirmeye alınmayacaktır.
1. c) SONUÇLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONUÇLARIN İLANI:
Her bir diploma programı için ilan edilen kontenjan sayısı kadar asıl ve yedek aday belirlenecek olup; sonuçlar başvuru sonuç ilan tarihinde online başvuru sistemi üzerinden açıklanacaktır. Başvuruda Ek Puan seçeneğini işaretlemiş olan öğrenciler başvurduğu programa ÖSYM Ek Puan ile yerleşme hakkı yoksa başvurusu Ek Puan dikkate alınmadan değerlendirilecektir. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında web sayfası aracılığı ile yerleşen aday listeleri açıklanmayacaktır.
1. d) KESİN KAYIT İŞLEMLERİ VE İSTENEN BELGELER:
Kesin kayıtlar online başvuru sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılacaktır. Online kesin kayıt işlemi sonrası aşağıda istenen belgelerin kayıt olunan Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokuluna posta, e-posta yolu ile veya şahsen en geç online kayıt tarihini takip eden 5 (beş) iş günü içinde teslim edilmesi zorunludur. Aksi takdirde online kayıt işlemi ve kayıt hakkı iptal edilecektir.
1. e) KAYIT İŞLEMİ İÇİN İSTENEN BELGELER:
1) Transkript (Not belgesi) Başvuran öğrencinin ayrılacağı üniversitede aldığı bütün dersleri ve bu derslerden aldığı not ile genel not ortalamasını gösteren resmi belge,
2) Ders içerikleri (Başvuru transkriptinde yer alan derslerin ders içerikleri öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversitenin Ders Bilgi Paketinde güncel olarak yer alıyor ise ders içeriği istenilmemektedir. Ders Bilgi Paketinde ders içerikleri yer almıyor ise ders içeriklerinin çıktısı veya onaylı fotokopisinin teslim edilmesi gerekmektedir.)
3) Disiplin cezası alıp almadığını gösteren belge. Öğrencinin Transkript (Not Döküm) belgesinde belirtilmemişse
1. f) İLİŞİK KESME İŞLEMİ:
Yatay geçiş başvurusu yapan öğrenciler kayıt hakkı kazanıncaya kadar halen kayıtlı olduğu üniversitede öğrenime devam edeceklerdir. Kayıt hakkı kazanan öğrenci halen kayıtlı olduğu üniversiteden herhangi bir ilişik kesme işlemi yapmayacaktır. İlişik kesme işlemi Üniversitemize kayıt olduktan sonra üniversiteler arasındaki resmi yazışma ile yapılacaktır.
ÖNEMLİ NOTLAR:
Merkezi Yerleştirme (ÖSYM) Puanına Göre Yatay Geçiş Uygulama İlkeleri
> Başvuru yapmak isteyen öğrencilerin Üniversitemize gelmelerine gerek yoktur. Başvurular elektronik ortamda (online) olarak yapılacak olup; Posta, e-posta, kargo veya şahsen başvuru kabul edilmeyecektir.
> Belgelerin yüklenmesinin sorumluluğu öğrenciye aittir. Evrakların sisteme yüklenmesinde ortaya çıkacak sorunlardan üniversitemiz sorumlu değildir. Eksik bilgi ve belge olması durumunda yatay geçiş işlemi yapılamayacaktır.
Yatay geçişle alakalı her türlü sorularınızı başvuru yapmak istediğiniz Birime sorabilirsiniz.
AKADEMİK BİRİM ADI | BULUNDUĞU YERLEŞKE | İLETİŞİM BİLGİLERİ |
Telefon | E-Posta Adresi | İnternet Sayfası |
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ | DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 3873 0344 300 3830 | dishek@ksu.edu.tr | https://dishekimligi.ksu.edu.tr/ |
EĞİTİM FAKÜLTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 1344 | egitimfakultesi@ksu.edu.tr | https://egitim.ksu.edu.tr/ |
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ FEN FAKÜLTESİ | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 1362 0344 300 1445 | bayramkilic@ksu.edu.tr | https://itb.ksu.edu.tr/ https://fen.ksu.edu.tr/
|
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 1517 | gsf@ksu.edu.tr | https://guzelsanatlar.ksu.edu.tr/ |
İLAHİYAT FAKÜLTESİ | İLAHİYAT FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 2749 0344 300 2758 | ilahiyat@ksu.edu.tr | https://ilahiyat.ksu.edu.tr/ |
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 1525 0344 300 1592 | iibf@ksu.edu.tr | https://iibf.ksu.edu.tr/ |
MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ | MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 1606 0344 300 4561 | mmfdekanlik@ksu.edu.tr | https://mmf.ksu.edu.tr/ |
ORMAN FAKÜLTESİ | ORMAN FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 1728 | orman@ksu.edu.tr | https://orman.ksu.edu.tr/ |
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (BAHÇELİ EVLER YERLEŞKESİ) | 0344 300 2617 0344 300 2616 | sbf@ksu.edu.tr | https://saglik.ksu.edu.tr/ |
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 4716 0344 300 2185 | sporbilimleri@ksu.edu.tr | https://spor.ksu.edu.tr/ |
TIP FAKÜLTESİ | TIP FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 3418 | tipfak@ksu.edu.tr | https://tipfakultesi.ksu.edu.tr/ |
ZİRAAT FAKÜLTESİ | ZİRAAT FAKÜLTESİ DEKANLIĞI (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 2017 0344 300 2016 | ziraatfakultesi@ksu.edu.tr | https://ziraat.ksu.edu.tr/ |
AFŞİN SAĞLIK YÜKSEKOKULU | AFŞİN SAĞLIK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AFŞİN YERLEŞKESİ) | 0344 300 4901 | ihakkikarakas@ksu.edu.tr | https://afsinsyo.ksu.edu.tr/ |
GÖKSUN UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU | GÖKSUN UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (GÖKSUN YERLEŞKESİ) | 0344 300 4866 | guby@ksu.edu.tr | https://guby.ksu.edu.tr/ |
AFŞİN MESLEK YÜKSEKOKULU | AFŞİN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AFŞİN YERLEŞKESİ) | 0344 300 2257 | afsinmyo@ksu.edu.tr | https://afsinmyo.ksu.edu.tr/ |
ANDIRIN MESLEK YÜKSEKOKULU | ANDIRIN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (ANDIRIN YERLEŞKESİ) | 0344 300 2294 | andirinmyo@ksu.edu.tr | https://andirinmyo.ksu.edu.tr/ |
GÖKSUN MESLEK YÜKSEKOKULU | GÖKSUN MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (GÖKSUN YERLEŞKESİ) | 0344 300 2333 | goksun@ksu.edu.tr | https://goksunmyo.ksu.edu.tr/ |
PAZARCIK MESLEK YÜKSEKOKULU | PAZARCIK MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (PAZARCIK YERLEŞKESİ) | 0344 300 2429 0344 300 2436 | abozyel@ksu.edu.tr | https://pazarcikmyo.ksu.edu.tr/ |
KAHRAMANMARAŞ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU | KAHRAMANMARAŞ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (BAHÇELİEVLER YERLEŞKESİ) | 0344 300 2823 0344 300 2819 | saghiz@ksu.edu.tr | https://shmyo.ksu.edu.tr/ |
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU | SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 2408 | sosyalbmyo@ksu.edu.tr | https://sosyalmyo.ksu.edu.tr/ |
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU | TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (AVŞAR YERLEŞKESİ) | 0344 300 2452 | teknikbmyo@ksu.edu.tr | https://teknikmyo.ksu.edu.tr/ |